‘La pols’, un pertorbador retrat de família

Potser no els puc convèncer que La pols és una gran obra, però els asseguro que a la primera fila de la Sala Flyhard hi havia una noia plorant durant bona part de la funció. La pols és una història d’emocions fortes que aprofundeix en les relacions familiars fins a despullar els autèntics sentiments dels protagonistes. Planteja contradiccions tan poderoses com comunes sobre les relacions paternofilials, sobre la solitud i la falta d’amor. Ho fa amb tres fràgils personatges -el germà més jove, en Jacob; la germana mitjana, la Ruth, i l’Alba, la novia d’un tercer germà- confrontats a la mort del pare (el protagonista absent), que és com comença la funció. Llàtzer Garcia obre amb el bisturí els cors dels personatges perquè expressin les seves pors i inseguretats en el marc d’una societat que discrimina la veritat si no s’adapta a les convencions socials.

La pols parla a l’espectador sense embuts i planteja qüestions pertorbadores que sempre queden amagades en l’àmbit de la intimitat de cadascú. Però en Jacob no és dels que callen (com em recorda al jove de l’espectacle argentí El loco y la camisa!) i el seu comportament és un revulsiu per als que l’envolten. Un teatre realista de gran dificultat que en mans de tres intèrprets en estat de gràcia (Marta Aran, Laura López i Guillem Motos) i una direcció mil·limètrica de l’autor ofereix una funció de les que fan parlar-ne a la sortida. Dèiem que tots tres estan fantàstics, però deixeu-me apuntar que Guillem Motos fa una creació genuïna. Crec sincerament que La pols es podria veure en un teatre més gran, dels que anomenen comercials. No se la perdin, de moment, a la Flyhard. Santi Fondevila. Diari ARA

Sinopsis

Su padre se ha muerto. Esto es lo que ha escuchado Jacob cuando ha descolgado el teléfono. Dos minutos más tarde ha olvidado del todo esta noticia. Se ha olvidado completamente y ni siquiera se lo ha comunicado a su hermana Ruth, con quien convive en un piso modesto situado en el centro de una pequeña pero ruidosa ciudad. Este es el principio del largo día y medio que pasa desde la muerte del padre hasta su entierro. Este tiempo es vivido de distinta manera por las almas perdidas que aparecen en nuestra historia y que responden a los nombres de Ruth, Alba y Jacob.

Duración: 1 hora y 40 minutos

Ficha artística

AUTOR Y DIRECCIÓN: Llàtzer Garcia

REPARTO:
Marta Aran
Laura López
Guillem Motos

AYUDANTE DE DIRECCIÓN: Muguet Franc
ESCENOGRAFÍA Y VESTUARIO: Marta Soto
ILUMINACIÓN: Xavi Gardés
MÚSICA ORIGINAL: The New Raemon

COPRODUCCIÓN: Nau Ivanow y FlyHard Produccions S.L.

 

Tarifas especiales

  • Mayor de 65 años – 15% dto. los miércoles y jueves*
  • Carné familia numerosa o monoparental – 15% dto. miércoles y jueves*
  • Carné discapacitado – 15% dto. miércoles y jueves* Solo válido por el titular
  • Menor 35 años – 15% dto. los jueves*
  • Carné Joven – 15% dto. miércoles*Los descuentos no son acumulables
    *Todos los descuentos son aplicables en función del aforo disponible, excepto festivos y determinados espectáculos de carácter familiar, infantil y otros.

Accesibilidad

Atención especial y accesos para personas con movilidad reducida

Accesos y baños adaptados para personas con movilidad reducida.
Para comprar un asiento de movilidad reducida, por favor llamen a la taquilla del teatro y efectúe la reserva. El mismo día de la función podrán pagarla hasta media hora antes del inicio.

Atención especial para personas con diversidad auditiva

El teatro cuenta con la instalación de un bucle magnético que permite mejorar la experiencia a personas con disminución auditiva.
El personal de sala les proporcionará el servicio y cualquier información complementaria que necesite.

Comprar

Entradas
Ven en grupo